“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

November 10, 2013

Halimunan


"Kenapa engkau harus hadir dalam hidup aku?"
-Persoalan yang tidak punyai jawapan.

Kalau tuhan berikan aku kuasa sakti,
aku mahu sahaja halimunankan kau.

Lenyap.
Senyap.
Bisu.
Sepi.

Agar kau
hilang terus dari pandangan mataku.
Agar kau
hapus terus dari setiap hari-hariku.
Agar kau
tidak lagi menganggu setiap malam-malamku.

Kalau aku benar-benar diberi Tuhan kuasa itu,
hari ini juga
aku mahu halimunankan kau
sebagaimana kau telah menghalimunankan aku.
Ibarat aku
tidak bernyawa di hadapan kau.
Ibarat aku
hanya boneka perhiasan di hadapan kau.


Lihat kau,

Dengar suara kau,

Semua hal-hal berkaitan kau,

aku mulai benci.
aku mulai naik jijik.
aku mulai meluat hingga infiniti.

Apakah kau tidak rasa
yang kau sedang seksa perasaanku?

Atau kau sedang bersorak gembira
atas penyeksaan hati ini?



No comments: