“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

November 28, 2013

Rimas.


Perempuan && Pengotor;

Hal yang acapkali berlaku pada aku,
aku pendam.
aku bebel sorang.
aku geram berbuak-buak.
akhirnya, aku sendiri yang terseksa.

Memang dicipta Tuhan
aku jenis yang tak boleh tengok kotor sikit.
aku jenis tak boleh kena habuk sikit.
tapi apakan daya itulah aku.

Pernah aku dengar istilah karut,
perempuan bermuka cantik selalu dicop pembersih,
sedangkan perempuan muka pecah rumah dicop agak kurang pembersih.

Itu semua istilah tahi yang memback up orang cantik,
sedangkan yang tidak cantik sepertiku tidak dikenali dengan seeloknya.

Hina semuanya.

Wajah manusia tak mencerminkan siapa diri dia sebenar,
Berkulit putih terus dicop pembersih
Berkulit hitam terus dicop pengotor.
Ahh ini semua permainan mata manusia
yang telah dikaburi dengan kecantikan luaran sahaja..

Lelaki sering tewas dengan kecantikan perempuan
sehingga terlupa dan terbabas
mahu selidik tentang peribadi dan dalamannya BUKAN pakaian dalaman.

Kita tak akan benar-benar kenal perangai seseorang itu,
melainkan kita tinggal sebumbung dengan si polan tu.
Dari situ,
kita akan kenal kecelakaan perangai nakhorom dia.
kita akan kenal perangai yang menyakitkan hati.
kita akan kenal orang yang pura-pura berlakon di luar
dan di dalam rumah perangai syaitan ditonjolkan.

Apa guna muka cantik tapi pengotor mengalahkan beruk?????
Apa guna muka cantik bergaya di luar tapi di rumah sarat dengan kotoran????

RIMAS.

No comments: