“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

November 6, 2013

Kawan itu.......


Bagaimana aku mahu cari
kawan yang aku panggil "adik beradik"?

Bagaimana aku mahu cari
kawan yang aku panggil "keluarga"?

Bagaimana aku mahu cari
kawan yang aku panggil "soulmate"?

Sedikit banyak kau dapat cuit dari pengalaman kau,

kawan yang lama kenal
tak semestinya berbuahkan percaya yang kukuh,

kawan yang baru kenal
tak semestinya melahirkan perasaan ragu-ragu itu perlu.

Manusia--

sekejap berubah.
sekejap baik persis malaikat.
sekejap serupa jahanam.

Aku bukannya kawan yang baik,
yang bisa janjikan persahabatan kita seenak yang lain,
yang bisa berikan kau kepercayaan yang terunggul,
tapi sekurangnya aku tidak seperti kau.

Sekadar kau perlu tahu

aku paling pantang !

jika kau menikam belakang aku.
jika kau khianati aku,
jika kau mengata belakang aku,

ketemu aku,

hadapi aku,

terus terang padaku,

kita bincang satu persatu
apa kurang bagiku
apa kurang bagimu,

kita habis di situ.

dan kembali
bersahabat seperti dulu.

Aku sentiasa terbuka untuk itu.

---Itu pun kalau kau mahu.

No comments: