-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

September 3, 2013

Last Seen On


Whatsapp-Wechat- KakaoTalk- Line-
Tapi tetap menjadi pujaan hati masih 'WHATSAPP'.

Siapa yang ada smartphone, gerenti install Whatsapp.
Bahana pakai whatsapp punyai impak yang cukup kuat.
Hanya hati yang cekal mampu bertahan. Cewah.

"LAST SEEN ON............."   <--- malapetaka besar.

Aku paling pantang tengok "LAST SEEN ON......."
Dari ada mood terus bertukar menjadi singa betina yang kelaparan.
Dek kerana, orang yang kita whatsapp,

tak balas tapi baca;

dan....masih "ONLINE".

Automatik,
berdetik dalam minda
fikir pasal yang bukan-bukan dan bersangka syaitan;

"Dia whatsapp orang lain ke?"
"Dia tak sayang aku ke?"
"Dia dah lupakan aku ke?"
"Dia benci aku ke?"
"Ke dia menggatal dengan orang lain?"

Masa itu,
emosi bercelaru pada kondisi berbahaya
malahan telah dipenggal-penggal dengan pelbagaian;

Sakit hati,
Geram,
Marah,
Dikumpul menjadi satu adunan,
gara-gara WHATSAPP.

--Jahanam perasaan kalau hari-hari macam gini.





Setia



Kalau nak angkat isu setia, 
aku lah raja setia.

Kalau kahwin pun, kau masih kena setia dengan suami.
Bukan boleh kahwin 4 pun. Hak alah.

Perempuan atau lelaki,
ada yang setia, ada yang tidak.
Jangan nak main campak tuduhan membabi buta.

Kau cuba tumbangkan aku dengan kata-kata manis gula kau,
sikit aku tak kecundang kerna aku setia.
Tapi mulut orang sekeliling buat aku rasa cuak,
"kalau jauh tak bermakna curang, kalau dekat tak bermakna setia"

Oii macha. Seram gila dengar.

Aku jenis yang tak kisah, siapa perempuan kau dulu,
siapa sebelum kau mengenali aku, siapa yang membahagiakan kau dulu,
aku tak ambil port. aku tak kisah.
Cuma aku akan lebih kisah andai ada "seseorang" ketika kau bersama aku.

Kalau, manusia terdahulu atau manusia lain masuk dalam hidup bahagia aku,
aku tak berdiam. aku tak beri peluang.
kau pasti aku sembur dengan kata-kata lahanat.
kau automatik masuk dalam blacklist hidup aku. PASTI.

Boleh tak jangan kacau bahagia aku?
Kau mati pun aku tak kisah.