-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

May 23, 2014

Jarak jauh


Cinta jarak jauh?

*korek hidung*

*calit bawah meja*

"Kau tak rasa ke dia ada spare orang lain?"

"Weh tak akan lah dia tak terpikat dekat mana-mana awek yang lagi cun melecun
daripada kau yang tak berapa nak cun ni"

"Carilah yang dekat-dekat. Boleh lah selalu dating"

"Alaa sekejap je dia setia. Lepas ni confirm dia berubah hati"

Bertubi-tubi soalan berlegar-legar di rumah minda
menjahanamkan sekeping hati.

Kau lihat di luar sana,
berapa sahaja cinta jarak jauh berjaya diakhiri dengan perkahwinan?
Kau boleh bilang dengan jari kaki.
Tak cukup? boleh guna kaki aku.

Manusia sangat licik. Lebih gemar bermain dengan perasaan.
Kau sangka dia setia, rupanya dialah kekasih paling durjana.

Check handphone? Tak diberi. Siap ada password.
Call? Sekejap sahaja. Tak sempat nak bernafas panjang.
Jumpa? Jarang sekali.
Perkataan sayang? Lagi kelaut.
Janji-janji? Hancur lebur.

Hati-hati--
sebab terlalu percaya, kau sengsara
sebab terlalu sayang, kau merana.

Cinta jarak jauh lebih manis
jika masing-masing memandu kesetiaan
ke mana sahaja jalan yang dituju.



May 4, 2014

Kalau kita dah halal



"Kalau kita sudah halal, kan bagus"

Kalau kita dah halal,
kita boleh berpimpin tangan
sambil kau merangkul pinggangku
aku sandar di bahu bidangmu
dan kita berbalasan senyuman nakal
kita boleh buat apa sahaja yang kita suka
saat itu, dosa tidak lagi melekat.

Kalau kita dah halal,
kita boleh keluar sehingga larut malam
kita boleh lepak kedai mamak tengok bola
kita boleh nonton wayang cerita romantik
tak perlu dirisau lagi oleh ibu bapa
kerna kau ada, sebagai penyelamat aku.

Kalau kita dah halal,
kita tidak perlu lagi menghadap rindu
yang menjajah setiap malam-malam kita.
yang meratah setiap malam-malam kita.

kerna, kita sudah pun menjadi halal.

Tapi, satu hari nanti. In shaa Allah.
Aku tunggu arjuna tanpa nama-ku.