-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

December 30, 2012

Kerinduan terubat.

Penghujung bulan disember.

Banyak cerita telah aku kumpul. Ke sana ke mari seperti cacing kepanasan.
Kawan lama telah aku jejak kasih. Puas mencium dan berpelukan sesama sendiri.

Study week sepatutnya dihabiskan dengan buku sampai lebam.
Namun sebaliknya bagiku, menghabiskan masa bersama my bestfriends.

Lama tidak ketemu, pasti kerinduan bersarang di hati.
Pasti akan ada madah jiwang diselitkan. Mohon tahan anak tekak supaya tidak termuntah.

Dari UPSI ke KL sudah menjadi akrab. Jalan train dan jalan tar sudah berkawan baik dengan aku. Penempatan ditetapkan menuju ke rumah sahabat tercinta, Sofea. Layanan baik oleh keluarga's sofea. Malahan dihantar sampai ke UPSI oleh Mail, buah hati's sofea dan sofea.

Hari pertama dipenuhi dengan gelak tawa dan kegilaan masing-masing,
menuju ke TS, Pavilion dan seangkatan tempat famous orang hot.

Kami merancang bahawa tidak mahu tengok wayang.
BUANG MASA. Maka, selaku YDPA aku mengajak mereka berkaraoke.
Semua menyanyi gaya ala-ala artis katakauu.

Kali ini entry aku bertemakan "Sahabat".
Aku mengenali mereka sebelum aku berpindah ke Johor Bahru.
Pada yang belum mengetahui, dahulunya aku menetap di Kuala Lumpur.
Walaupun raga terpisah jauh, persahabatan masih berkekalan.



Aku yang berbaju biru dan kain biru wajib menyerlah daripada mereka. Datin uolls~ *kipas-kipas kain* *flip bawal*. Pertemuan yang dirancang last minute begitu menjadi. Mampu dicoret dalam kenangan untuk diingati. Mampu mencemburui rakan yang lain. HikHik *gelak setan*

Bersama si kecik molek, Wawa. Adik kepada Nadhira. Selaku photographer yang handal dan seharusnya dialah yang paling comel di kalangan kakak-kakak. Aku rasa dah gaya ibu bersama anak. Cuma kekurangan bapa sahaja. Mohon putera raja melamar aku sekarang via berangan.


Pasti akan merindui secebis kenangan bertarikh 26.12.2012 bersama mereka tersayang. Barangkali ayat begini sangat jiwang, tapi apa aku kisah. *korek hidung*

Bersama Nadhira Zulikmal. Tahukah anda, kami berkawan dari darjah 6 sehingga sekarang. Dahulunya dia seorang pendiam. Dan... sekarang pun masih begitu.  Aku sahaja yang masih kepoh-kepoh macam dulu. *tiup-tiup kuku* I love you, besty :)

Bersama Sofea. Aku memanggil dengan gelaran "pya". Minah tahi lalat. Aku berkawan dengan gadis ini ketika darjah 5. Dan.. masih bertahan sampai sekarang. Alhamdulilah.

Kami berdua memang terkenal dengan mulut bising 24hours tanpa henti. Yakni, apabila Sofea Atiqah bergabung dengan Norhidayu maka porak peranda semuanya. EXTRAORDINARY kata mama. I love you, besty.

Bersama Nazratul Ain. Aku mengenali gadis ini ketika aku sekelas dengannya di Tingkatan 2. Seorang yang simple. Dan.. makin tembam. Tapi masih comel. Kami ada kumpulan "The Wannababes". I love you, besty.

Apahal aku buat muka macam mak jemah jual gossip. *kunyah sirih*


Disini terlahirnya memori. Gambar menjadi bukti untuk dikenang. Rindu kini terubat setelah sekian lama tidak ketemu. Bukan mudah untuk merancang dan berkumpul semuanya. Akhirnya, aku dapat bersua dengan mereka yang tersayang. :*

Waa. Ayu. Ain. Syufy. Pya

Mencintai gambar ini selamanya. Love uolls, bestfriend :)
Ada masa dan panjang umur, ketemu lagi.

xoxo.

December 23, 2012

Ramalanmu tidak benar.




"Aku baca horoskop dekat majalah *****, tertulis kata aku akan mengalami putus cinta. Dan.. sekarang aku sedang mengalaminya" kata jemah kepada anakpapajoe.

"Aku tak suka tahi lalat dekat bibir aku, buku rahsia tahi lalat mengatakan barangsiapa yang mempunyai tahi lalat di bibir, mereka tergolong dalam golongan orang yang tak pandai simpan rahsia dan orang spesies mulut bontot ayam. aku nak korek ! aku nak hilangkan ! *nangis*"kata senah kepada anakpapajoe.

Tahyul.

Aku seringkali ketemu buku yang bertema cuba menyimpang iman manusia.
Cepat tergoda dengan arus deras bisikan syaitan.
Berpandukan buku itu dapat menilik nasib kita? Rasa otak mereka di lutut.
Mohon berganding bahu denganku untuk ditunjal dahi mereka bertubi-tubi.
*muka gangster*

Lagi satu,
kebanyakkan cerita dan berita di Laman Sosial belum tentu itu sahih.
Ini tidak, belum ada bukti depan mata, terus bermati-matian menggangap ianya benar.
Belum dikaji dan diselidik, sudah mula menerjah dan menegakkan kebenaran yang belum tahu pangkal hujungnya. *geleng-geleng kepala*

Bahkan, aku cukup hairan apabila orang berlumba-lumba nak menjadi penyampai informasi sebelum menyelidik terdahulu. Mungkin mereka berbangga apabila menjadi orang pertama yang menyampaikan kepada rakyat jelata. Maybe Maybe Maybe.

Pencecet a.k.a Twitterrrr,
aku acapkali membaca tweet yang mengatakan si polan bin si polan mati tapi masih bernafas di alam realiti. Adakah si polan itu zombie? Maybe. *kunyah kuaci*
Terus-terusan memuntahkan cerita karuk, orang akan percaya lalu sebarkan hingga ke serata dunia. Maka akan menjadi satu fitnah jika cerita itu membabitkan aib seseorang.

Malahan, aku seringkali membaca tweet berunsur mengaibkan seseorang dan diri sendiri.
Contoh: Si polan telah menjual daranya kepada si polan's boyfriend. Lalu si polan turut berbangga. *makan popcorn berjemaah*

Dinihari,
manusia sekarang tidak pernah takut dengan fitnah malahan khurafat dan syirik mula menyelubungi hati manusia. Sekaligus, kata-kata merupakan senjata yang paling membunuh.

Langkah yang lebih selamat adalah berdiam.

Intijahnya, AWAS dengan kata-kata anda.


Terasa kali ini entry penuh berilmiah. :)
Assalamualaikum.

Saying that I'm bad, doesn't make you Good.



December 8, 2012

Be Yourself pleaseeeee.


Welcome Disember. Sila lah masuk dalam 2012. Jangan malu dan jangan segan. Buat macam rumah sendiri. Ahaks (gelak gedik)

Kali ini gambar bereffect white black. Terasa klasik gitu. Ghau Ghau bau dia.

Nama diberi Norhidayu. Boleh panggil ayu ok.
*buat muka sehabis comel* *hulur tangan*

Bila aku angkat isu ini sebagai tajuk entry. yang pastinya ramai yang akan cakap ek eleh ajet gileww minah ni konon acam dye ue suci murni letewww.
*menggoyangkan mulut mengikut intonasi*

Perlu ke aku mengambil kisah atas kata-kata mereka?
Perlu ke aku mempedulikan tohmahan mereka terhadap aku?
Perlu ke aku bersedih atas cacian mereka?
*korek hidung*

Ku akui ramai wanita yang cantik pada paras rupanya. Adakala cemburu menyelinap masuk ke dalam hati. Namun ku harus yakin, wajah cantik namun jika perangai tidak cantik bukankah itu lebih menjijikkan? *muhasabah diri*

Perempuan... acapkali hilang keyakinan diri bila berat meningkat. Hallo baru 2kg dah meroyan meraung tak tentu pasal. Bukan naik 100kg. *jeling kerek*

Perempuan...acapkali hilang keyakinan bila jerawat tumbuh dekat muka. Lalu operasi tweet pasal jerawat di twitter dijalankan. "Titew menci tangat tangat jerawat tite". Hallo jerawat itu seni wajah. Muka bersih tanpa jerawat itu bukankah macam tak normal? Fatwa sendiri.
*ayat nak sedapkan hati*

Perempuan...acapkali akan rasa tercabar apabila cuba dibandingkan dengan perempuan lain tambahan kalau perempuan itu lagi lawa daripadanya. "Kau nak tahu tak jenab, si anakpapajoe tu lagi comel dari si anakpapamaricano tu" *sambil kunyah sirih*

Aku jadi diri sendiri. Tak perlu nak kopipes jadi orang lain.
Bila kita cuba nak jadi si polan binti si polan tersebut,
kita akan rasa..

macam FREAK.

macam HIPOKRIT.

macam FAKE.

Satu benda yang perlu kita ingat, "Peduli kata orang !"
Misalnya nak pakai baju warna terang, almaklum takut dicop tiang traffic light atau dikritik oleh kengkawan, pedulikan sahaja dan terus memakai baju tersebut.

Manusia..
tak akan berhenti mengkritik sampai bila-bila.

Aku jenis suka memerhati.
Si polan (perempuan) itu kelihatan seperti wanita melayu terakhir apabila bercakap dengan sang pria dan membuat suara acah-acah manja. Lentok habis.
Namun disebalik itu, apabila bercakap dengan perempuan,
wataknya bertukar menjadi tidak keayuan. Nampak permainan dia?

Just Be Yourself.

muka acah acah serius. wa sailang siapa yang pailang.  *nada gangster kampung boy*

I WANT A BOY LOOK AT ME WHILE I'M SMILLING WITH MY FRIENDS AND DOING STUPID THINGS AND I WANT HIM TO THINK 
'DAMN I LOVE HER'.



Bulan disember akan berganding bahu bersama Januari untuk memecahkan otak aku. Yakni Final Exam bakal menyusur. Doakan kejayaan aku. :)

xoxo.