-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

November 15, 2012

Nyawaku Semangatku.

Assalamualaikum.

Cerita kali ini adalah cerita kelmarin.

Masih lagi hangat dan fresh.

Kelmarin adalah Hari Deepavali.

Aku tidak ke Batu Caves untuk menaiki tangga yang bisa memecahkan lemakku. apatah lagi mampu mengecilkan mataku yang besar mahupun hidungku.

Aku juga tidak memakai sari. 

Aku juga tidak memakai gelang kaki dan tangan serta tindik di hidung.

Sudah terang lagi bersuluh bahawasanya aku orang melayu. Meskipun wajahku persis hindustan maka janganlah menganggap diriku tiruan.

Aku juga sudah mengucapkan Happy Deepavali pada sahabat berbangsa indiaku.

Hari deepavali adalah Public Holiday. 
Wajib bersenang lenang dan harus menghentikan diri daripada melakukan assignment atau perkara-perkara yang berkaitan dengan buku mahupun pen dan sewaktu dengannya.

Oleh itu, masa sebegini amat sesuai untuk meluangkan masa bersama keluarga.
Bukan selalu aku dapat ketemu mereka. Hal ini kerana, siswazah perantau sepertiku memang seringkali terkena penyakit homesick. Maka wajib balik apabila cuti diberi.
WAJIBUN GHUNNAH.

Aktiviti pertama : Bowling Time.


Pelbagai warna bola. Tapi bola bersaiz 7 menjadi pujaan hati. Tidak mampu kudratku untuk memikul bola bersaiz 8,9 atau 10. Hal ini kerana takut balik rumah tidak berjari. Acano nak sarung cincin dijari manis. 

Itu dia Papajoe gua. Lagaknya tak ubah seperti hebat bermain boling. Katanya pada awal permainan, "Ahh tak pandailah ayah main boling. Ni game orang kaya. Ayah orang miskin".

Aku tidak mengerti adakah aku melakukan pembalingan bola atau berjoget dangdut sambil menayangkan pinggul. *berfikir sejenak*

Kakakku merenung nasibnya atas kekalahan yang acapkali menimpanya. Dek kerana, dia sedih mendapat adik yang hebat bermain boling. Kah Kah Kah *gelak belagak*


Tidak dinafikan, Aku menyayangi Kakakku meskipun aku..
Acapkali membulinya.
Acapkali menyakiti hatinya.
Acapkali berwrestling dengannya.
Dan... selalu menjadi kakak terbaik buat aku. Walaupun rasa macam geli-geli nak taip ayat sayang menyayangi ni tapi apakan daya, lumrah menjadi perempuan. mudah menyayangi.


INFO:
J-Juliana.
A-Ayu
M-Mak
A-Ayah
Jangan engkau menafikan ketangkasan diriku. Aku semestinya hebat meskipun kalah tapi aku naib johan di pusingan kedua. Kalah satu mata dengan papajoe. Mungkin berlainan jantina barangkali.

Aktiviti seterusnya : Karaoke Time.

Bergambar bersama mak yang rockers. Bab karaoke, bab joget, bab poco-poco, serah padanya. Serba serbi semuanya tahu. Bab masakan memang tiada siapa bisa lawan. Loveyou, Mak :*

Pelbagai lagu telah aku nyanyi. Lagu omputih Lagu dangdut Lagu lama. Dasar kaki karaoke haruslah membalun semua lagu yang ada. Suara sumbang atau tak itu lain kira. Tapi aku yakin apabila kalian mendengar suaraku, yang pastinya kalian pasti tidak dapat membezakan suaraku dengan ctnurhaliza. Via Berangan.

Gambar syok sendiri harus melekat di pengakhiran entri. Untuk tatapan di kala kerinduan.
Jangan salah sangka. Aku tidak mempunyai kembar. Gambar ini diedit agar nampak lagi gah lagi elegan dan lain-lain ayat yang power untuk dimuatkan. *flip tudung*

"Keluargaku nyawaku. Keluargaku semangatku"

Salam Maal Hijrah :)