“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

January 20, 2013

Permainan Kata.


Rimas.

Lemas.

Seksa.

Siapa yang suka dimandikan dengan kata-kata manis,
namun setelah diselak dan diselusuri..
ternyata hanya permainan kata.

Ditipu.

Siapa yang suka ditemani manusia penipu.
pada awalnya menonjolkan manusia beradab malahan baik dari segi kata-kata..
hakikatnya terselindung berhati syaitan.

Di hadapan acah-acah tunjuk lagak baik.
Pijak semut sumpah tak mati.
Berwatak mulia seperti manusia suci tanpa dosa.
"Aku sentiasa ada dengan engkau waktu susah atau senang".
Hakikatnya diselimuti dengan penipuan semata-mata.

Sumpah seranah ditaburkan.
membuatkan aku hilang kawalan.
manusia suci pada awalan rupanya bertopengkan kebinatangan.

Tragis.

Pedih.

Aku cuba nasihati diri.
Jangan mudah percaya lagi.
Mungkin dengan semua orang.
Setiap bait ayat yang diberi. Membuat hati seakan mati.
Satu-persatu terhiris.

Tapi ia belum berakhir...
Hidup aku belum ternoktah.
Bangkit aku lagi. Bangkit.
Untuk memperjuangkan hati yang tersisa kini.
Tapi bukan untuk orang yang menipu.
Tapi bukan untuk orang yang tak hargai.
Tapi bukan untuk orang yang pandai bertabur janji.

SEPERTI KAU.