“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

January 14, 2013

Permulaan langkah.



Setelah dikira dengan jari kaki,tangan serta helaian rambut aku, sedar aku sedar masa telah berlari pecut dan berakhir di garisan penamat. Kini garisan baru diukir bersama laluan yang baru berserta perjuangan baru.

TAHUN DUA RIBU DUA BELAS,
usah diingati lagi. usah dikenang lagi. Ia sudah basi. Ia sudah berkarat.
Tahun itu begitu banyak meragut pelbagai perasaan dan tenggelamkan perasaan aku ke dalam kancah dugaan berliku. Pahit untuk ditelan. Sakit untuk dikunyah.

TAHUN DUA RIBU TIGA BELAS, 
Tahun baru. Azam baru. Semangat baru. Cinta baru. Ehem.

Kumpul azam banyak-banyak bergunung-ganang pada awal tahun. Muatkan semuanya dalam nota agar menjadi peringatan. Tampal di dinding ,di cermin, di dahi dan semat dalam kepala hotak agar sentiasa bersemangat.

Pertengahan tahun, azam masih kekal cantik dan tidak berubah.
Bisik hati "Rileks lah wei.. banyak hari lagi, Ayu. Chillex" *sambil tiup-tiup kuku*

Penghujung tahun, azam masih tidak berusik.
Monolog hati "Takpa takpa. kita cuba tahun depan ye, Ayu".
Itulah AKU. *korek hidung*

Azam 2013, aku nak menjadi manusia baru. melupakan masa lalu. memandang masa kini dan masa depan. berharap jiwa semakin kental. dan... meneruskan azam lama yang tertunggak.
Berusaha menepis kesedihan dan menyelimuti diri dengan kegembiraan.

Buang sifat malas yang membuak-buak dalam jiwa.
Semat perasaan rajin (gila). *jeling-jeling*

Aku...
akan menghargai setiap manusia yang hadir dalam hidup aku.
Aku...akan cuba menjadi hamba Allah yang taat, anak yang solehah, kakak yang tegas, adik yang manja, kawan yang memahami dan saudara sesama islam yang menghormati satu sama lain.

In sha Allah :)


Aku Ayu tapi tidak Ayu kadangkala Ayu tapi selalunya tak Ayu. (ayat mabuk)