-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

October 14, 2011

AKU CEMBURU TAPI TAK BUTA.


Aku Cemburu ? !
haha gelak dulu ok cukup . Jangan nak tuduh sembarangan lah pokcik mokcik sekalian . hati gua kalis cemburu hati gua keras hati gua simen hati gua macam batu . Tak lapuk dek dengan cemburu ini semua . Bangga jadi aku :> perhh statement sekali aku kupas akan membuahkan kata-kata yang dusta .


Siapa cakap aku gangster tapi tak cemburu ? Jangan berkata-kata sebelum engkau selami hatinya dulu . Alahai biasa latuh perempuan sikit-sikit nak cemburu . Menyampah pun ada tapi sebab sayang , aku sabar jelah hahadoi . Jangan menuding jari 100% kepada perempuan sahaja . Lelaki pun patut tengok muka kau dekat cermin dulu sebelum melemparkan kata-kata itu kepada kaum hawa . alamak teremosional pulok kuikui :p Kemungkinan perempuan dan lelaki lebih kurang perangainya . Kini cemburu menjadi kuasa atas segalanya . Tepuk dada tanya selera :)

Cemburu Cemburu Cemburu =,=


Lelaki mesti mengeluh panjang kalau dapat perempuan yang cemburu . Pandang perempuan lain dekat Cafe , dia cemburu . Pandang makcik jual nasi lemak pun , dia cemburu . Senyum sorang sorang tengok model dalam iklan pinggan mangkuk pun , dia cemburu . Pandang perempuan seksi pakai swimming suit , dia cemburu . Senang cerita semuanya dia cemburu -___- Cop cop bukan perempuan je akan cemburu , lelaki pun akan turut cemburu kalau perempuan buat sebaliknya haha padan muka :P

"kalau gua nampak Boyfriend gua kenyit kenyit mata , senyum senyum atau pandang pandang dengan perempuan seksi , memang gua tumbuk mata Boyfriend gua sampai lebam" kata Ayu kepada rakan-rakannya . (:

Semua orang dok kata Cemburu itu Tanda Sayang .
Ok aku terima semua itu kerna ia tanda sayang . Tapi kalau cemburu menyebabkan jiwa kita terseksa . itu masih sayang kah ? .  itu bukan sayang namanya tapi menyusahkan jiwa raga adolah . Ya ya aku harus akui cemburu itu boleh tapi janganlah cemburu buta sangat ok .


Kebanyakkan dari kita masih dibelenggu perasaan cemburu buta . pastu pastu bergaduh bergusti berperang kali ke-20 . Akhirnya , putus cinta atau cerai bertalak talak . Mulalah hidup tak terurus tak berarah ada yang nak bunuh diri toreh tangan ada yang ikat leher guna tali gantung dekat kipas segala lah . Tak tidur malam fikirkan perasaan cemburu itu . Bak kata orang "Tidur tak lena , mandi tak basah , makan tak kenyang". Watlek Watpeace :D


Sebenarnya perasaan cemburu , prasangka dan syak itu semuanya kerja syaitan .


Cinta itu Tuhan yang beri , matlamatnya pun untuk Tuhan .


Jadi kesimpulannya , dalam bercinta jangan sesekali lupa Tuhan . InsyaAllah :D
#fulamak gaya aku bercakap dah macam Ustazah Norhidayu ehemehehem bangga sekejap :P

Sebenonya , cemburu buta tanpa usul periksa akan membuatkan pasangan kita terseksa merana . Kepada pasangan bercintan cintun , pasangan kita sebenarnya cemburu kerana dia risau pasal kita . Yolah takut main kayu tiga kaa , takut curang kaa . Wahlal , perasaan cemburu itu boleh tapi jangan buta ok haha :P Kesimpulannya , aku juga seorang cemburu .okbye !

"Jealously is sentiment which is born in love and which is produced by the fear that the loved person prefers someone else"

No comments: