“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

December 30, 2012

Kerinduan terubat.

Penghujung bulan disember.

Banyak cerita telah aku kumpul. Ke sana ke mari seperti cacing kepanasan.
Kawan lama telah aku jejak kasih. Puas mencium dan berpelukan sesama sendiri.

Study week sepatutnya dihabiskan dengan buku sampai lebam.
Namun sebaliknya bagiku, menghabiskan masa bersama my bestfriends.

Lama tidak ketemu, pasti kerinduan bersarang di hati.
Pasti akan ada madah jiwang diselitkan. Mohon tahan anak tekak supaya tidak termuntah.

Dari UPSI ke KL sudah menjadi akrab. Jalan train dan jalan tar sudah berkawan baik dengan aku. Penempatan ditetapkan menuju ke rumah sahabat tercinta, Sofea. Layanan baik oleh keluarga's sofea. Malahan dihantar sampai ke UPSI oleh Mail, buah hati's sofea dan sofea.

Hari pertama dipenuhi dengan gelak tawa dan kegilaan masing-masing,
menuju ke TS, Pavilion dan seangkatan tempat famous orang hot.

Kami merancang bahawa tidak mahu tengok wayang.
BUANG MASA. Maka, selaku YDPA aku mengajak mereka berkaraoke.
Semua menyanyi gaya ala-ala artis katakauu.

Kali ini entry aku bertemakan "Sahabat".
Aku mengenali mereka sebelum aku berpindah ke Johor Bahru.
Pada yang belum mengetahui, dahulunya aku menetap di Kuala Lumpur.
Walaupun raga terpisah jauh, persahabatan masih berkekalan.



Aku yang berbaju biru dan kain biru wajib menyerlah daripada mereka. Datin uolls~ *kipas-kipas kain* *flip bawal*. Pertemuan yang dirancang last minute begitu menjadi. Mampu dicoret dalam kenangan untuk diingati. Mampu mencemburui rakan yang lain. HikHik *gelak setan*

Bersama si kecik molek, Wawa. Adik kepada Nadhira. Selaku photographer yang handal dan seharusnya dialah yang paling comel di kalangan kakak-kakak. Aku rasa dah gaya ibu bersama anak. Cuma kekurangan bapa sahaja. Mohon putera raja melamar aku sekarang via berangan.


Pasti akan merindui secebis kenangan bertarikh 26.12.2012 bersama mereka tersayang. Barangkali ayat begini sangat jiwang, tapi apa aku kisah. *korek hidung*

Bersama Nadhira Zulikmal. Tahukah anda, kami berkawan dari darjah 6 sehingga sekarang. Dahulunya dia seorang pendiam. Dan... sekarang pun masih begitu.  Aku sahaja yang masih kepoh-kepoh macam dulu. *tiup-tiup kuku* I love you, besty :)

Bersama Sofea. Aku memanggil dengan gelaran "pya". Minah tahi lalat. Aku berkawan dengan gadis ini ketika darjah 5. Dan.. masih bertahan sampai sekarang. Alhamdulilah.

Kami berdua memang terkenal dengan mulut bising 24hours tanpa henti. Yakni, apabila Sofea Atiqah bergabung dengan Norhidayu maka porak peranda semuanya. EXTRAORDINARY kata mama. I love you, besty.

Bersama Nazratul Ain. Aku mengenali gadis ini ketika aku sekelas dengannya di Tingkatan 2. Seorang yang simple. Dan.. makin tembam. Tapi masih comel. Kami ada kumpulan "The Wannababes". I love you, besty.

Apahal aku buat muka macam mak jemah jual gossip. *kunyah sirih*


Disini terlahirnya memori. Gambar menjadi bukti untuk dikenang. Rindu kini terubat setelah sekian lama tidak ketemu. Bukan mudah untuk merancang dan berkumpul semuanya. Akhirnya, aku dapat bersua dengan mereka yang tersayang. :*

Waa. Ayu. Ain. Syufy. Pya

Mencintai gambar ini selamanya. Love uolls, bestfriend :)
Ada masa dan panjang umur, ketemu lagi.

xoxo.