“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

February 6, 2013

Hati kembali tenang.

Sebelum exam,
hati tak tenang.

Semasa exam,
hati tak tenang.

Tunggu result,
hati tak tenang.

Dapat result,
Ahh baru tenang. *usap dada*

ALHAMDULILAH.
Result semester 1 degree begitu baik kepada aku. Tidak termakbul hajatku untuk koma apabila melihat result. Harap result semester 1 kekal berganjak ke semester 2.

Course engineering adalah course yang agak susah nak dapat 4Flat. Kalau course masak memasak ke ekonomi rumah tangga ke seni ke, aku yakin dapat 4Flat.

Ku akui aku bukanlah pelajar rajin sampai sanggup minum 5, 6 packet nescafe supaya tak tidur demi untuk study sampai titisan darah yang terakhir. *korek hidung*

Ku akui aku bukanlah pelajar yang terawal hantar assignment apabila hari ini lecturer suruh buat, esok dah kena submit. Chilexx sudah. *tiup-tiup kuku*

Ku akui aku bukanlah pelajar yang sentiasa fokus dan duduk berhadapan dengan meja lecturer. Acapkali lecturer terbeliakkan biji mata apabila melihat aku bercakap. *tunjal dahi*

Aku akui bahawasanya aku adalah pelajar yang study last minute.
Esok exam, malam ini baru mengelabah sardin nak khatamkan buku. *geleng-geleng kepala*

Kendatipun pointer mencecah segala target yang diharapkan sekian lama dean list, tapi yang penting usaha yang dibekalkan sepanjang semester ini. Ilmu yang dipikul itu lebih inti pati daripada pointer semata-mata.
                             "ILMU BUKAN PADA POINTER"

AWAL SEMESTER :        "Ayu, kau mesti kena dapatkan 4FLAT. GO GO AYU"
PERTENGAHAN SEM :  "Takpa ayu. Boleh dapat 4Flat. Usaha lebih lagi"
SELEPAS EXAM :            "Alaa Lulus pun jadilah".

LISTEN ! LISTEN ! LISTEN ! LISTEN ! LISTEN ! *until infinity*
Kepada adik-adik sekalian,
langkah efisien untuk berjaya adalah jangan jadi seperti akak ayu iaitu study last minute. Disarankan study dari awal semester dan kerap ulangkaji serta jangan banyak sangat tengok movie korea. Ini semuanya lagha. *cakap-gaya-bajet-dah-habis-sem-je*


Bukan mudah nak berjaya. Doa. Usaha. Ikhtiar. Tawakal.