“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

March 21, 2013

Kunyah hati.


Memerhati.

Aku memerhati beberapa si polan.

Punya cinta, tapi masih menagih pada yang lain.
Aku tak faham.
Masih tak faham.
Dan... akan terus tak faham.

Apakah hebat menduakan cinta?
Apakah hebat permainkan perasaan orang?
Apakah hebat merosakkan hubungan orang?
Dengan cara sedemikian apakah kau layak digelar pelakon terhebat?
Tepukan gemuruh aku berikan. Dasar hebat tahi kucing.

Jijik.

Cinta jarak jauh memeritkan barangkali. Menikam-nikam jiwa.
Sorang setia tahap-nak-mati, sorang lagi menggedik cari pengganti.

Bila ditanya, sudahkah ada cinta?
Dibalas dengan penuh bersahaja, "belum, aku belum punya kecintaan. Siapalah mahu diriku~".
Ingin diludah kata-katanya. Ingin disepak kemaluannya.
Tapi nasib bukan milikku.

Bila ditanya "kenapa curang? kenapa cari yang lain?".
Dibalas dengan riak "Dia tak pandai layan aku. Dia tak prihatin dekat aku. Dia tak manja. Dia hodoh-gila. Dia kasar-gila dan seangkatan ayat-ayat hina".

Dulu dipuji, sekarang dikeji.
Hina.

Aku kasihan pada mereka yang setia dan percaya pada kekasihnya.
Tapi pasangannya bermaharajalela memijak malahan melenyek hatinya.
Di hadapan, katanya sayang gila. Di belakang, katanya tidak cinta lagi.
Dasar talam bermuka-muka. *jeling-kerek*

Pesan pada hati,
                     "Jangan sesekali permainkan perasaan orang".
Percayalah. Hukum kifarah Allah kuat.
Bila-bila masa akan terpantul balik pada kita. Beware.

Mencari yang setia bukan mudah.
Belajarlah untuk setia walaupun banyak godaan.


                "WHAT YOU GIVE, YOU GET BACK"