“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

March 10, 2013

Penyakit dengki.


Dengki manusia adalah penyakit yang berjangkit seantero dunia.
Dikategorikan prejudis busuk dan keji hati manusia.

Bila pangkat tinggi, bila dipuji ramai manusia, bila dijadikan pelajar terbaik, rata-ratanya ramai yang kepoh nyotnyetnyotnyet berpakat dengan syaitan lalu operasi menghitamkan hati masing-masing turut bermula.

Yang paling aku kurang senang apabila orang pandang aku atas bawah.
Rasa macam "eh apahal pandang pandang. Macam aku tak pakai baju pula. Oh lupa. Biasalah diva yang lalu kan sebab tu semua pandang" *flip bawal* (ayat sedapkan hati)

Satu benda yang aku pegang sampai mati, "biar orang buat kita, tapi kita jangan buat orang lain"
Nasihat pada hati "Jangan sesekali berdendam".

Nawaitu baik disalahertikan. Menuding jari seolah diri berada di landasan yang suci.
Dengki manusia terus berleluasa. Keji. 

Berdesing telinga mendengar jeritan sakit yang menusuk terus ke gegendang.
Apakah hebat menjadi popular dan gah di mata manusia?
*korek hidung*
Apakah seperti diva jika nama kau sering kali menjadi sebutan mulut manusia?
*korek hidung lagi*

"Kau nak tahu tak joyah, si anakpapajoe tu gewdik gilersss nak mati. Kau nak tahu tak joyah, dia tu perasan hot. Eeeuuwww." *sambil tenyeh sirih*

Jika kau benar mahu popular,
pergilah dan bawa terus ke kubur.
Biarlah aku dikenali hanya seketul dua ketul manusia tapi menghargaiku begitu kuat.


Aku tidak batak populariti dunia. Aku bahagia hidup sederhana.
Hidupku matiku bukan kau yang tentukan, Pendengki.
"Tanda adanya hasad dengki di dalam diri ialah apabila melihat orang lain dapat nikmat dan kejayaan, kita sakit hati dan tidak senang hati. Apabila kita melihat orang lain dalam kesusahan atau mendapat bencana, kita rasa senang hati."
Semoga dijauhkan aku dari perasaan sebegitu. Amin~ 

#Aku...sedang sibuk bersama dunia realiti. Pelajaran. Kerjaya. Hati. Rindu. Tuhan dan etc.