-ROCK ON YOUR OWN STYLE, DANCE YOUR OWN BEAT-


My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

March 31, 2013

Jaga tepi kain sendiri.


Jaga tepi kain sendiri !

Jaga tepi kain sendiri !

Jaga tepi kain sendiri !

*teriak-kuat-kuat*

Aku tidak usik secebis kainmu maka jangan sesekali kau terus menerus raba aku.
Maknanya aku tidak usik hidupmu maka jangan kau terus masuk dan musnahkan hidup aku.
Ngerti kamu? *angguk-angguk-kepala*

Aku hairan.

Aku pelik.

kenapa masih yang suka menjadi pembaca berita bergerak menceritakan keburukan orang?
kenapa masih wujud lagi manusia spesies Mami Jarum?
Apakah engkau cukup sempurna? *tunjal-dahi*

"Engkau nak tahu tak senah, si bedah tu keluar malam sampai pagi. Entah-entah buat projek dengan si polan tu. Apa nak jadi dengan budak sekarang ni" *sambil-tenyeh-sirih*

Haihh.

Mereka lebih suka menghukum daripada bertanya.
Mereka lebih suka buat konklusi sendiri daripada bertanya.
Mereka lebih suka kumpul dosa daripada hindari dosa.

Satu lagi kes,

Ada manusia yang suka menceritakan tentang si polan tersebut,
tapi diubahkan cerita agar menjadi sensasi supaya menutup kebaikan si polan dan mempamerkan keburukan si polan. Gelaran lahanat diberikan buat insan sebegitu.

Aku benci manusia yang ubah cerita daripada cerita yang asal.
Supaya apa? Supaya cerita kau lebih menarik dan kebaboooom.
Dan para pendengar yang lain mendengar dan terus bermati-matian percaya.

Ada jenis manusia yang suka mencari kesalahan orang dan kelemahan orang,
sedangkan kekurangan diri sendiri tak nampak. Kasihan.

"Eee dah lah hitam pastu penggotor, siapa je suka dekat minah tu"-kata bedah sambil mengumpat si kiah kepada senah.

(Padahal sedang sibuk mengumpat orang, gigi si bedah masih terselit tahi gigi yang berzaman-zaman dan bulu hidung si bedah terkeluar begitu panjang) Eeeuu.

"Aku tidak buntu keprihatinan kalian jikalau kalian cuba menjahanamkan hidup aku"
Fikir.

Fikir.

Fikir.

       "Jikalau engkau membuka aib orang dalam dunia ini, 
        maka Allah akan membuka aibmu di akhirat nanti"

#Jadilah manusia yang berperangai elok,
bukan hanya tahu menceritakan keburukan orang. Dosa.

*notetomyself*