“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

July 26, 2013

Gayat.


Asal kata gayat,
dibilang pengecut lembik bapok.
Kalau lelaki yang kata gayat, dibilang pengecut takda telur. Lol.

Sesekali aku gayat juga, berdiri di atas titian yang terpaling tinggi.
Berada di atas titi sekangkang kera. Seram shit.

Khuatir ditiup angin kencang lalu aku jatuh berkecai.
Khuatir ditolak orang yang hati busuk serupa bangkai.
Bukan satu bangkai, tapi beribu bangkai datang menjahanamkan.

Fikir,
kenapa manusia susah nak lihat aku tenang berenang bersama lautan bahagia.
Jijiknya sehingga sanggup melontarkan perasaan dengki meluap-luap ke laut aku.

Kali ini, aku tercedera.
Esok lusa dan hari seterusnya, giliran kau tiba.

Aku akan hilang gayat,
jika ada sokongan dan semangat padu dibelakang aku.
Bukan suara manis di hadapan, namun di belakang doakan aku jatuh terjerumus.

Titi ibarat hidup.
Dugaan tuhan beri tak pernah putus menyerpa.
Dielak sini, datang lagi. Dilepas sini, haa datang lagi.
Haaa dugaan ni suka sangat dekat aku.

Haihhh.

Kadang mengeluh panjang,
dugaan masih tak berhenti menerkam. Sakit juga nak hadapi seseorang.
Kali ini, dugaan datang membaham setiap hari. Sedikit tak beri kasihan.

Bisik hati "Sabar,,Tuhan suka orang yang sabar"

Moga tuhan tak jemu beri aku pelangi,
setelah beri aku hujan petir ribut berpanjangan.