“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

July 11, 2013

Ramadhan 2013.


Bismillahirrahmanirrahim.




Ramadhan kali ini,
aku anggap ianya sebagai ramadhan terakhir.
Khuatir takut umur tidak panjang untuk bisa berbakti pada Tuhan pada tahun hadapan.
Moga ramadhan kali ini penuh bermakna buat aku dan kalian.

Ramadhan kali ini,
aku harus kawal pemakanan yang menimbulkan lemak ternakan sendiri serta pembaziran.

Entah kenapa Bazaar Ramadhan acapkali memanggil-manggil, seakan menyeru membeli makanan serupa nak buat kenduri kahwin, namun yang makan hanyalah lima manusia sahaja. Nafsu makan sebelum berbuka puasa bermaharajalela memuncak-muncak. Beli itu beli ini, selera tahap dewa. Natijahnya selepas berbuka, nah pembaziran berleluasa. Membazir saudara syaitan laknatullah.

Tapi itu dulu. Sekarang tidak lagi.

Ramadhan kali ini,
Lakukan beribadah sepenuhnya. solat terawih, mengaji, solat tahajud agar dapat kaut pahala dan tidak menyesal dikemudian hari. Semoga aku bisa mati dalam keadaan tenang dan tersenyum. Sekali sekala perlu panjatkan rasa bersyukur masih hidup bernyawa pada ramadhan 2013. Jaga hati, Jaga solat, Jaga aurat dan Jaga iman.

Ramadhan kali ini,
benar-benar membawa aku dekat padaMU,
di setiap lorong hatiku akan aku penuhkan dengan namaMU.

Semoga Tuhan terima ibadahku dan ibadah kalian sepanjang sebulan ramadhan ini.
In shaa Allah.




*Akhirnya, selesai download kesemua lagu raya dan dibuat ringtone tenenene. tak sabau beno gamaknya nak raya. Hooreyyy.