“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

October 15, 2013

Bahagia itu.



Bahagia itu,
aku cuba luahkan melalui beribu aksara
pelbagai aksara dicoret atas kertas
agar hati bisa lega menahan bunga-bunga bahagia,
aku juga lebarkan aksara melalui puisi indah.
dan,
aku luahkan sambil menyanyi lagu berkaitan hati.

Fail.

Masih belum terluah.

Bahagia itu,
aku cerita pada rakan kentut wangi aku.
aku cerita pada mak sporting aku.
aku cerita dari A-Z.

Namun,

Masih tak terluah.
masih ada yang bersisa dalam hati ini.

Bahagia itu,
bila kau dapat terima kekurangan cela hinanya
dan dia juga menerima kecelakaan perangai kau
tanpa mengungkit
tanpa mengata belakang
tanpa mengeluh panjang.

Bahagia itu,
cuma satu jalan penyelesaiannya
cuma satu jalan agar bisa dilepaskan luahan itu,
adalah kamu.

Ya, kamu bahagiaku.

No comments: