“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

October 21, 2013

Hadiah bermakna


20/10,
Genap umurku 20tahun.
Umur bukan penghalang bagi aku untuk kelihatan muda dan bergetah.
Umur bukan penghalang bagi aku untuk kelihatan gila-gila.

"Tingkatan berapa sekarang?"
"Sekolah mana? Berapa SPM dapat?"
"Badan kecil ingatkan budak sekolah lagi"

Hadiah untuk umur duapuluhan ini aku anggap ia bermakna,
meskipun bukan kereta lamborghini merah yang aku dapat
mahupun iphone 5 70buah,

namun aku rasa ia sangat bermakna.

Hadiah kali ini,
aku dapat abang ipar baru sempena kakak aku baru kahwin tempoh hari.
Sekaligus merangkap abang aku. Oleh kerana, aku memang tiada abang. Jadi perasaan gembira sangat berlipat lipat serupa lemak selepas makan lembu korban.
Tapi bila dah dapat abang dalam keluarga aku, aku rasa macam tambah satu lagi hero dalam hidup aku. Senang nak minta duit poket lepasni. Haha.

Hadiah kali ini,
aku diraikan dengan kasih sayang mak ayah.
Dulunya aku tak dapat nak sambut duduk rumah lepak berhuahua,
kali ini dapat peluk cium salam mereka.

Hadiah kali ini,
aku jumpa dengan teman yang aku sayang.
Makan sana sini hingga terlentang bila kenyang, dilayan serupa puteri.
Disambut satu hari tersebut sehingga masa mencemburui kita.

Terima kasih kepada mereka yang wish.
Aku amat hargai sangat
Meskipun aku bukanlah retis yang perlu diingat tarikh lahirnya.
Meskipun aku bukanlah diva mahupun artis pujaan kalian.

Terima kasih Tuhan
pinjamkan aku manusia yang hebat dalam hidup aku.

No comments: