“jemari menari — memuntahkan aksara dan abjad untuk tatapan”
My photo
Perempuan yang sukar diprediksi.

May 24, 2013

Sakit seketika.


Kondisi jiwa aku boleh diletakkan dalam tahap hampir kritikal.
Haduyaii.

Sedang mahasiswa lain bergomolan dengan cuti terlentang di atas katil.
Aku? Masih terpaku di hadapan skrin laptop.
Seteguk dua nescafe agar mata terbeliak sepanjang malam.
Namun, kecundang juga di atas medan katil sendiri.

Konklusinya, assignment terbengkalai.

Demi masa depan degree semester 2, aku lunaskan dengan penuh bertakwa.
Aku leraikan satu persatu assignment yang sedang memuncak.
Bahkan assignment-assignment tersebut bagaikan sahabat karib sehidup semati.

Tahinya.
Belum disiapkan lagi assignment itu, nyah kau terus diupload assignment seterusnya.
Ditambahkan lagi dengan kecomelan final project. *tunjal-dahi-sendiri*

Awal bulan June, bakal berlaku cetusan peperangan dengan kertas dan pena.
Perit diselitkan lagi apabila paper final exam tidak ada cuti mahupun sehari.
Kecelakaan apa yang berlaku ini?

Kok gimana seyh mahu study ya ibuk bapak sekalian. Enggak bisa gini dong.
Pokoknya, enggak tidur malam gue nanti.


Siapa cari gaduh dengan gua, gua rembat pakai bola bowling.
Apa macam? Takut tak? 
Hm.

Doakan yang baik-baik untuk aku.
Maafkan jika terkasar bahasa dan terguris hati sesiapa. (macam raya pula)